Методична робота в ЦДЮТ – це цілісна, багаторівнева, багатофункціональна система взаємопов’язаних дій, націлених на підвищення педагогічної майстерності кожного педагога. Сьогодні одним із провідних напрямів методичної роботи закладу є створення принципово нового механізму взаємодії всіх учасників освітнього процесу, який ґрунтується на дотриманні принципу єдності всіх інтересів, тому головними завданнями закладу позашкільної освіти є турбота про постійне підвищення якості освітнього процесу, розвиток творчого потенціалу кожного педагога, зокрема й колективу в цілому, виховання дієвого інтересу до освітньої діяльності, вироблення ефективного інструментарію для реалізації основної мети навчання та виховання на сучасному етапі. Метою методичної роботи закладу є вдосконалення рівня педагогічної майстерності, формування професійної компетентності педагогів, розвиток особистої культури і творчого потенціалу, спрямований на підвищення якості освіти й активне використання інноваційних технологій. Завдання методичного відділу: дослідження освітніх потреб, вивчення соціального замовлення; аналіз стану освітнього процесу в ЦДЮТ; надання педагогам необхідної інформації з основних напрямів розвитку позашкільної освіти та програмного забезпечення; забезпечення високої якості освітнього процесу шляхом впровадження нових педагогічних технологій навчання і виховання; вивчення та оцінка результативності педагогічної діяльності в закладі, узагальнення і поширення кращого педагогічного досвіду; прогнозування, планування та організація роботи з підвищення рівня професійної компетентності педагогів; надання підтримки педагогічним працівникам в інноваційній діяльності, експертній оцінці авторських програм, науково-методичних посібників, допомога в підготовці педагогів до атестації. Зміст діяльності методичного відділу: надання практичної допомоги педагогічним працівникам в опануванні сучасними технологіями навчання й виховання: підвищення фахової майстерності та психолого-педагогічної підготовки педагогів; підвищення акмеологічної культури педагогів, стимулювання їх на вищі професійні досягнення, орієнтацію на педагогічний успіх, розвиток професійної компетентності та компетентностей вихованців; проєктування та практична реалізація моделі ЦДЮТ як закладу життєвої компетентності; становлення компетентнісно спрямованого освітнього процесу у єдності змістових, технологічних, особистісних, управлінських параметрів; експериментальна перевірка цільових проєктів розвитку життєвої компетентності вихованців; створення навчально-методичних комплексів (методичних посібників, методичних рекомендацій, програм тощо); створення проєктів спільної діяльності з соціальними партнерами; організація роботи за єдиною науково-методичною проблемою.
З метою забезпечення методичного супроводу державної реформи освіти, регіональних та міських освітніх програм і проєктів; оновлення змісту освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа», вдосконалення педагогічної майстерності педагогів, утвердження високого статусу педагогічних працівників у суспільстві, робота методичного відділу спрямована на реалізацію методичних проектів: «Професійний розвиток як соціальний ліфт у формуванні педагогічного mainstream(y) сучасного педагога», «Атестація, як засіб відображення акмеологічного розвитку педагога в дзеркалі сучасної освіти», «Впровадження медіа освіти, інформаційно-комунікаційних технологій в загальноосвітніх та позашкільних закладах». Науково-методична проблема закладу «Модернізація освітнього простору ЦДЮТ як фактор конкурентоспроможності в контексті сучасної позашкільної освіти»